Havu Watches
Tyylikäs konsepti erottuu joukosta
Puukellobrändi Havu Watches on oululainen perheyritys, jonka tuotteissa korostuvat moderni suomalainen muotoilu ja pohjoinen luonto. Parin vuoden aikana Havu on tuonut markkinoille lukuisia näyttäviä puutuotteita. Havu halusi kirkastaa brändiään ja ottaa käyttöönsä uuden markkinoinnin konseptin, joka erottuisi joukosta ja olisi Havun näköinen: tunnistettava ja tyylikäs.
Mint perehtyi huolella Havun tuotteisiin ja tavoitteisiin ja muodosti niiden pohjalta konseptin, joka kiteytyy sloganiin ”Aika näyttää hyvältä”. Markkinointikonseptissa yhdistyy Havu-puukellon kaksi olennaisinta tehtävää: se on kaunis kello, joka sekä näyttää ajan että koristaa käyttäjäänsä. Havun tuotteet ovat ajan hermolla nyt, juuri oikeassa hetkessä, kun halutaan laatua, tyylikkyyttä, uniikkiutta ja suomalaisia luonnonmateriaaleja. Havu myös tuntuu hyvältä, mikä saa käyttäjänsä huokumaan itsevarmuutta ja oikeanlaista asennetta.
”Aika näyttää hyvältä” palkittiin vuoden 2022 iskulauseena. Markkinointiliiton Iskulausetoimikunta totesi perusteluissaan, että sloganista välittyy yrityksen rohkeus erottua muista ja että iskulause on oivaltava ja pysäyttää hetkeksi ajattelemaan.
Markkinointikonseptin uudistusta varten suunnittelimme Havun käyttöön yhteneväisen graafisen ilmeen, joka näkyy yrityksen sosiaalisessa mediassa, mainonnassa ja verkkosivuilla. Lisäksi brändin kuvamaailmaa päivitettiin uuden konseptin mukaiseksi. Uusi brändi-ilme lanseerattiin Mintin toteuttamalla Aika näyttää hyvältä -kampanjalla, joka näkyi sosiaalisessa mediassa (Facebook ja Instagram), Google-mainontana ja bannerimainontana.
Asiakas
Havu Watches Oy
Projekti
Markkinointikonseptin uudistus
Palvelut
Viestinnän ja brändi-ilmeen kirkastaminen
Markkinointikonsepti
Kampanjasuunnittelu
Kuvaussuunnittelu
Markkinoinnin suunnittelu
Sosiaalinen media
Tiimi
Valokuvaus: Onni Wiljami Photography